مدیر دفتر بودجه و بررسیهای اقتصادی
عناوین وظائف و مسئوليتها :
- برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت و نظارت بر عملکرد برنامه
- تشکیل جلسه توجیهی برای تهیه و تدوین بودجه سالیانه و شرکت در جلسات کارشناسی بودجه
- اجرای دقیق و منظم برنامه ها و ارائه گزارشهای لازم
- تهیه بودجه با نگرش برون سپاری و تنظیم بودجه عملیاتی و سرمایه ای و جاری شرکت و تهیه گزارشات عملکرد بودجه جهت ارائه
- اجرای نظامنامه و دستور العمل بودجه جهت تهیه بودجه عملیاتی با مشارکت سایر واحدها
- تدوین دستور العمل ها و ضوابط لازم در چارچوب مقررات و آئین نامه های مصوب بودجه
- تهیه و تلفیق بودجه پیشنهادی و تنظیم جدول تقسیم اعتبارات طرحها بر اساس سیاستها
- اجرای بودجه واحدها و نظارت بر اجرای صحیح بودجه
- تدوین شاخصها و معیارهای تدوین برنامه و بررسیهای تطبیقی و اجرای آن
- ارائه راه حلها و پیشنهادات جهت اصلاح بودجه در موارد لزوم
- نظارت بر کنترل سیکل تأمین اعتبار مطابق با سرفصلهای بودجه و جمع بندی صورت وضعیت ها و کنترل عملیات
- کنترل و تحلیل بودجه در مقاطع زمانی کوتاه مدت جهت اصلاح انحراف عملکرد از بودجه مصوب و تجزیه و تحلیل انحرافات هزینه و درآمد و ارائه راهکار جهت به حداقل رساندن انحرافات
- ایجاد بانک اطلاعاتی قیمت تمام شده آب براساس هزینه های بهره برداری
- ایجاد بانک اطلاعات مالی و اقتصادی دقیق و به روز نگهداری آن
- بررسـی وضعیت اقتصـادی و ارائه راهکار مناسب کسب درآمد و تأمین منابع مالی و ارزیابی اقتصادی فعالیتها و سرمایه گذاریها
- تدوین روشها و سیاست های مالی و اقتصادی برای افزایش کارآیی
- پیگیری به منظور بهره گیری از امکانات سایر منابع
|