رزمایش مدیریت مصرف برق و آب در مازندران آغاز شد
رزمایش مدیریت مصرف برق و آب در مازندران آغاز شد
همزمان با سراسر کشور وبه صورت ویدئوکنفرانسی، با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزرای نیرو و کشور، استانداران و فرماندهان سپاه و مدیران عامل صنعت آب و برق کشور، رزمایش مدیریت مصرف برق و آب آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی آبفا مازندران، فرمانده سپاه کربلای استان در آغاز به کار این رزمایش در مازندران، هدف از برگزار این رزمایش را ترویج فرهنگ مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف انرژی به ویژه آب و برق دانست و گفت: این رزمایش از اول تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

 سردار مسلمی با بیان اینکه سپاه کربلا مازندران تلاش می کند در این مدت 30 درصد مصرف انرژی را در اماکن تحت اختیار خود کاهش دهد افزود: انتظار می رود در سطح ادارات و نهادها در پیک‌مصرف با مدیریت صحیح، کاهش مصرف انرژی صورت گیرد و تمامی دستگاه ها صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

مقام عالی دولت در مازندران نیز  در این رزمایش با تاکید بر اینکه عدم توجه به مصرف بهینه انرژی در آینده نزدیک تبدیل به بحران برای می شود گفت: در برخی از کشورهای توسعه یافته سازوکارها و معیارهایی مشخص برای مصرف انرژی تعریف شده که تخطی از آن‌ بر خلاف قانون است.

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه دولت بر کاهش مصرف انرژی تاکید دارد افزود: درهمین راستا دراماکن اداری و دستگاه های اجرایی بر کاهش 30 تا 35 درصدی انرژی تاکید شد لذا هر مدیری در محیط کار خود موظف است نسبت به کاهش حداکثری مصرف اقدام‌نمایند.

وی استفاده بهینه از انرژی به ویژه آب و برق را جزو ضروریات قطعی دانست و اظهار داشت: مدیرانی که در زمینه کاهش مصرف انرژی به ویژه آب و برق  موفق عمل نمایند، تشویق و معرفی می شوند.

حسینی پور نقش رسانه های شنیداری، مکتوب و مجازی  را در این زمینه مهم عنوان و تصریح کرد: در تغیر الگوی مصرف انرژی علاوه بر مشارکت تمامی دستگاه ها ،رسانه ها نیز باید ورود کنند.

سپس مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران  به تشریح وضعیت آبی استان، چالش ها و راهکارهای موجود پرداخت و با اشاره به اینکه زیرساختهای استان برای 3 میلیون و 900 هزار نفر جمعیت ثابت  مازندران درنظر گرفته شد گفت: در ایام تعطیل نوروز جمعیت این استان  به20 میلیون‌ نفر می رسد که از نظر خدمات دهی و امکانات پاسخگوی این حجم افزایش جمعیت نیست.

مهندس برارزاده با بیان اینکه تنها از 12 درصد آبهای سطحی برای تامین آب شرب هم استانی های عزیز استفاده می شود افزود: ذخایر سفره های آب زیرزمینی کاهش یافته و پاسخگوی نیاز مشترکین نیست بنابراین برای استفاده از آبهای سطحی استان مازندران به 9 زون تقسیم شد.

وی، به کاهش 19 درصدی بارندگی طی سالهای اخیر اشاره و تصریح کرد: 20 شهر و 213 روستای مازندران دارای تنش آبی هستند که برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شد.

گفتنی است این رزمایش با رمز یا علی ابن موسی الرضا(ع) توسط فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد.

تاریخ:
1401/04/01
تعداد بازدید:
1617
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
تمامی حقوق این سایت برای شرکت آب و فاضلاب استان مازندران محفوظ می باشد
+ -
Powered by DorsaPortal