سرپرست آبفامازندران:
با مدیریت مصرف از قطع و یا جیره بندی آب جلوگیری کنیم

با مدیریت مصرف از قطع  و یا جیره بندی آب جلوگیری کنیم

سرپرست آب  وفاضلاب مازندران گفت: با توجه به اینکه در سالهای آینده کمبود آب محسوس تر می شود به طوری که به گفته کارشناسان جنگهای آینده بر سر آب خواهد بود لازم است از هم اکنون به بحث مدیریت مصرف آب در کارهای روزانه بیشتر توجه شود تا سالهای نه چندان دور با وضعیت اسفناک کمبود ، قطع و یا جیره بندی آب مواجه نشویم.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان مازندران، مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: از آنجایی که آب در زندگی و دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است هر ساله اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

وی، افزود: طی چند سال اخیر کاهش میزان بارندگی ها، روند رو به رشد جمعیت، تقاضای مصرف آب افزایش  یافته که توجه به بحث کمبود و تنش آبی را جدی تر می کند.

سرپرست آب وفاضلاب مازندران با بیان اینکه این شرکت در راستای صیانت از منابع آب، تهیه و توزیع آب شرب کافی و با کیفیت و نیز برای گذر از تنش آبی امسال اقداماتی انجام داده است، اظهار داشت: این اقدمات شامل حفر و تجهیز 7 حلقه چاه با  آبدهی240 لیتر در ثانیه در شهرهای آمل، کلارآباد، چالوس، ساری، نور، خشرودپی، قائمشهر- بهسازی و مهندسی مجدد 70 حلقه چاه با افزایش آبدهی 700  لیتر در ثانیه- احداث بیش از 28 هزار متر خطوط انتقال در شهرهای مرزن آباد، بهنمیر- بابلسر، هچیرود، آمل، گلوگاه بابل و انارمرز-احداث و بهسازی 6 واحد ایستگاه پمپاژ در شهرهای سیمرغ، خشرودپی و بهنمیر-اصلاح و بازسازی خط انتقال سد میجران و دراسله به طول 700 متر-احداث پکیج حذف آهن و منگنز در شهرهای هچیرود و ایزدشهر-تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه آب دراسله- اصلاح و بازسازی تصفیه خانه آب بهشهر و نیز تکمیل و بهره برداری از 6900 متر مکعب مخزن در شهرهای خشرودپی،خلیل شهر،کلاردشت، پل سفید و شیرود  بوده است.

مهندس برارزاده خاطرنشان کرد:این اقدمات با صرف 556 میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

سرپرست آبفامازندران در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف آب در بخش خانگی می باشد گفت: با صرفه جویی 20 درصدی  و شیوه های بسیار ساده  مانند بکارگیری شیرآلات کاهنده مصرف آب در نقاط مختلف منزل، خودداری از آبیاری باغات و باغچه ها  و نیز شست  وشوی خودرو و جلوی درب منازل و مغازه ها با آب شرب، شناسایی و رفع نشتی های تاسیسات و لوله های آبرسانی داخل منازل، عدم استفاده از آب شرب آشامیدنی درهنگام احداث ساختمان از تنش کمبود آب گذر خواهیم کرد.

وی از مشترکین خواست در صورت بروز هرگونه کمبود و یا قطع آب  و همچنین مشاهده شکستگی ها با سامانه 122 تماس گرفته تا کارکنان آبفا برای رفع آن اقدام نمایند.

مهندس برارزاده خاطرنشان کرد: شایسته است تمام مشترکین در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف، در مصرف آب که به همت و تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب تامین و توزیع می شود نهایت دقت و صرفه جویی را اعمال نمایند.

سرپرست آبفامازندران در پایان اذعان داشت: از آنجایی که همواره مردم عزیز یاریگر و بازوی توانمند ما در امر آبرسانی و تامین آب شرب بوده اند این بار نیز یقین داریم با همراهی و تعامل و همکاری مردم استان از این تنش گذر خواهیم کرد.

تاریخ:
1400/04/02
تعداد بازدید:
2406
منبع:
روابط عمومی شرکت
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
تمامی حقوق این سایت برای شرکت آب و فاضلاب استان مازندران محفوظ می باشد
+ -
Powered by DorsaPortal